Best of Alperna 2010

Godmorgon!

Kollade igenom bilder från skidresan jag och min familj samt farmor&farfar och kusinerna var på tidigt detta året.
Av alla skidresor jag vart med om, är det CERVINIA i ITALIEN den bästa jag upplevt!
Visst, det är underbart att åka skidor i Åre/Sälen osv, men om man någon gång har chansen att åka till Alperna, eller funderar på att åka till Alperna, rekommenderar jag Cervinia otroligt mycket!

Det är en helt annan känsla. Alltid go stämning, grym skidåkning, restauranger i backarna, afterski osv.

Helt klart den bästa skidresa jag vart med om!










Afterski med kusinerna och syrran



I byn på kvällen



Oftast får man uppleva extrem dimma på toppen av bergen i Cervinia. Blåsigt och kallt, men sååå värt!



För att komma upp längst upp på toppen, får man åka en sån här "Lift" som kan få plats med 150 pers.



Varm choklad med grädde i en mysig restaurang/café mitt i skidbacken hör till!



Oftast finns det inte vanliga toaletter på många restauranger i skidbackarna, så tyvärr hör det till att stå upp i pjäxorna med termobyxorna nerdragna, jobbigt....




En fot i Italien och en fot i Schweiz, häftigt!




Världens finaste pappa på en grymt mysig restaurang i en utav skidbackarna. Den ägs av en svensk tjej som blev förälskad i en man i Italien och flyttade dit och startade en restaurang tillsammans. Så där jobbar även svenska tjejer.




Efter en ganska oväntad krasch i en backe skulle jag försöka ta mig upp, men det var jobbigt värre när snön räckte upp till låren.



Jag framför berget "Matterhorn" som är Toblerone berget.





Om ni någon gång får chansen, tveka inte, bara ta den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0