En vanlig dag i skolan



Vad gör jag? Jag pluggar Tyska i caféterian...



Matilda, jag och Felix är taggade för att uppträda på Ensamble lektionen, men också för att se alla andra som visar upp



scenen i "klassrummet" vi har när det står "ensamble" på schemat!



på tyska lektionen...



Jag tog en risifrutti från kylen, men fick en ledssen 3 årig lillebror efter mig... Det var tydligen hans, hehe



Alexander och Lollo var också taggade i början på dagen


Min dag har vart lång, men riktigt rolig! Vi hade ensamble på morgonen, vilken är min favorit lektion eftersom vi alltid har så roligt och alltid gör praktiska grejer då. Idag spelade alla grupper upp efter några veckors övning, och enligt mig var alla skitduktiga och kanske kommer det en film lite senare på min grupps uppträdane.

Sen var det tråkig tyskaaaaa, men efter det hade vi Estetisk Orientering och det var dags för teater denna gången, och det var längesen jag skrattade så mycket som jag gjorde på teatern. Vi fick spela upp ett manus och min grupp skulle vara värsta gangsters och prata så sjukt kul. Tyvär råkade jag skratta när vi uppträdde, men efter någon omtagning gick det bra, men sjukt kul var det i alla fall.

Efter det tvingade min kompis Sara Bellini (hehe) mig till Bäckängs lucia audtition som jag inte hade en tanke att gå på, men efter ett tag hade hon övertalat mig, så halv 4 stod vi där utanför klassrummet där "juryn" satt.

Jag var sjukt nervös men jag och Sara gick in i rummet där 5 stycken i trean satt och stirrade på oss, nervös som sagt. Vi sjöng en låt tillsammans först och sen sjöng vi varsin. Nu senare på kvällen fick jag ett sms där det stod att vi gjorde en "strålande audition" och kom med i luciatåget. Känns ju jätte bra!! Så nu är det lucia övningar som kommer ta upp lite fritid, men jag ser verkligen fram emot det!


Nu ska jag och familjen ner till Café viskan och käka kvällsmat. Mysigt!

Vi ses senare med outfitbilder, Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0