Kvällsfunderingar

Godkväll!

Klockan står på 22.17 och jag känner att tiden är för mycket för att jag ska sitta här och ordbajsa. Egentligen borde jag ligga i sängen för att över huvud taget orka gå upp när klockan ringer 06.00 imorgon bitti, men så ligger det icke till...
Åh, så ska jag ju duscha också! Nej sluta tänka på sånt nu, Rebecka och fokusera.

Kom precis hem från en liten road-trip med syrran och bästavännen där vi bland annat åkte till Burger Kings drive-in och köpte oss varsin latte. Rolig biltur som vanligt. Fia skrattar sönder när hon ska beställa, får en sak i ögat så hon knappt kan köra bilen och rutan där fram immar igen så vi kör i 5 km/h ungefär.  Man kan ju inte köra fort om man inte något ser, va?

Hur som helst sitter jag här och ser inte fram emot morgondagen. Vill inte att det ska vara skola, utan längtar till lov och helgerna framför mig. Har världens bästa klasskompisar, och har alltid kul på håltimmarna i skolan, men lektionerna och läxorna kan man väl ändå frå stryka från schemat? Kanske lite ovärt, men ändå.

Här sitter jag och skriver onödig text. Tror nog ingen har kommit ända hit ner i min lilla "kvällsnovel", för har ni det tänker ju jag liksom WOW.

Jag vill ha mer blusar och mer smycken. Helst Odd Molly blusar, bjuder du Tomten? Jag vill ha nya skor och ljusare  utväxt. Jag vill sitta på utsiktsplatsen med en picnikkorg jämte mig.

Jag vill resa till Thailand eller Egypten och leva loppan. Få sån där room service och grejer. Vill inte tänka mer på det. Vill det bara mer då.

SLuta tänk på solen och värmen, Rebecka! Det tjänar ingenting till.
Okej.

Jag vill få en miljon kronor och gå loss i Stockholm. Köpa allt jag vill och inte tänka på priser.
Jag vill gå på den där Facebook bion, ryser när jag ser trailern.
Jag vill dansa. Eller hoppa runt. Spelar ingen roll.
Jag vill att det ska vara sommar, eller åtminstone JUL. Jag längtar till Julen.

Längtar till alla mysiga luciafiranden.
Längtar till lussebullarna, och till pepparkakorna.
Längtar till julborden.
Till paketen.
Till glada släkten på julafton.

Förstår ni så mycket det rör sig i mitt huvud nu? Och detta var bara en tusendel av allt som tänks på i skallen just nu.
Kan ju inte dela med mig av allt.

Skönt att skriva av sig lite. LITE? Okej, MYCKET då.

Nu måste jag hoppa in i duschen och duscha av ångesten. Alltså ångesten över att jag kommer lägga mig mycket senare än vad jag kommer klara av imorgon.

Ha det fint. Ha det alltid fint.

Klockan är nu 22.31

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0