Brännskadeberättelse ägnad åt Tess... (haha)





Nej men hej!

Tänkte börja med att svara på Tess fråga om min brännskada som jag glömde berätta om.

Såhär gick det till:
Jag, Becka, pappa och Monica skulle käka frulle i husbilen en morgon i Valfjället då jag sitter i bara trosor och T-shirt, (nyvaken you know). Då hade Monica precis hällt upp 100 gradit vatten från kastrullen i en te kopp då jag helt oförsiktigt svischar till min hand på bordet och får de kokheta vattnet över bena! Det går inte ens att beskriva känslan så det är omöjligt för er att förstå hur det brann i låret som blev drabbat värst. Hoppas ni aldrig behöver vara med om det!!
Hur som helst tappar jag andan av smärta och rusar in till "badrummet" och öser på kallvatten som inte hjälpte ett skit. Vid det här lagret var jag så rädd att jag inte vågade titta på låret om huden hade gått bort... Monica rusar i alla fall ut och fyller en påse med snö som jag har på låret i flera timmar. Efter en halv dag ungefär "växte" det fram blåsor och huden var givetvis knallröd/lila. Det jobbiga var att blåsorna sprack och blev stora sår...

Det övriga låret är endast lila/rött och svider och är ömt nu, men där jag glömde kyla ner brännskadan är det nu öppna sår efter att blåsrona sprack. Jag var på vårdcentralen igår och fick en kompresser över låret eftersom skadan är såpas stor.

Men erkänn att det är svårt att tro att kokvatten kan skada huden såhär mycket?
(för övrigt har jag ALDRIG i hela mitt liv haft så ont som jag hade då, jag lipa och skrek halva dagen så ni vet)





 uuuhhh, ryser när jag tänker tanken av den fällda tekoppen...

Ha en go kväll!

Kram


Kommentarer
Postat av: bullen the princess!

troschock!!!!

2011-02-24 @ 21:32:58
Postat av: tess

åh fyfasen!! jag brände min fingertopp en gång och det gjorde så sjuuutk ont, tänk då för dig:O fy sjutton!

2011-02-24 @ 22:10:52
Postat av: M O A

fyyyy :( KRYA!<3

2011-02-25 @ 17:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0